
 

 
 
 
 
 

 

Rīgā, 2020.gada 24.septembrī 

 

LĒMUMS Nr. 324 (18012000000820-2) 

Par administratīvā soda uzlikšanu  

administratīvā pārkāpuma lietā Nr.18012000000820 

 

Izskatot administratīvā pārkāpuma lietu Nr.18012000000820 par iespējamo 

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 35.panta otrajā daļā paredzētā administratīvā pārkāpuma 

izdarīšanu elektroniskā plašsaziņas līdzekļa AS “TV LATVIJA” (reģ.nr. 40003892235) 

darbībā, tas ir, programmā “RīgaTV 24” 2020.gada 15.augustā demonstrējot raidījumu 

“Nacionālo interešu klubs”, kurā ir vērojamas slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes, 

tādējādi, iespējams, pārkāpjot Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 3.panta pirmo daļu, Nacionālā 

elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk – Padome) šādā sastāvā – Padomes 

priekšsēdētājs Ivars Āboliņš, Padomes priekšsēdētāja vietniece Aurēlija Ieva Druviete, 

Padomes loceklis Patriks Grīva, Padomes locekle Ieva Kalderauska, Padomes loceklis Jānis 

Eglītis, piedaloties AS “TV LATVIJA” pārstāvjiem, 

 

konstatē: 

 

 [1] Padomes Monitoringa departaments ir veicis elektroniskā plašsaziņas līdzekļa AS 

“TV LATVIJA” programmā “RīgaTV 24” 2020.gada 15.augustā demonstrētā raidījuma 

“Nacionālo interešu klubs” (turpmāk arī – Raidījums) monitoringu par tā atbilstību 

priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas prasībām un par konstatēto 2020.gada 

19.augustā ir sastādīts pārbaudes ziņojums Nr. P/2020/6-6/112. 

[2] Pārbaudot Padomes veiktos elektroniskā plašsaziņas līdzekļa AS “TV LATVIJA” 

programmas “RīgaTV 24” 2020.gada 15.augusta ierakstus, Padome konstatēja turpmāk 

norādīto: 

[2.1] plkst. 21.00.48 sākas Raidījums; 

[2.2] laika posmā no 21.31.09 līdz 21.56.17 fonā Raidījuma dalībniekiem pakāpeniski 

parādās vairākas personas, uz kuru apģērba, plecu somas ir norādīts teksts: “Gods 



 2 

kalpot Rīgai”, kā arī rokās tiek turēti karodziņi, kuri satur tekstu “Gods kalpot Rīgai”. 

Uzraksti vietām ir redzami gandrīz visu Raidījuma laiku; 

[2.3] laika posmā no 21.01.43 līdz 21.02.02 Raidījuma vadītājs sniedz šādu 

informāciju: “Šodien trīs kolēģi studijā, kas pārstāv katrs savu politisko spēku jeb 

Rīgas domes deputātu amatu kandidāti, proti, sāku ar Saskaņas pārstāvi Annu 

Vladovu [..], Nacionālās apvienības un Latvijas Reģionu apvienības apvienotā 

saraksta pārstāve Ieva Siliņa [..], kā arī Gods kalpot Rīgai pārstāvis Andris Priekulis 

[..]”; 

[2.9] plkst. 21.56.25 beidzas Raidījums.  

 [3] 2020.gada 20.augustā Padome ir pieņēmusi lēmumu Nr.283 (Nr. 

18012000000820-1) par lietvedības uzsākšanu administratīvā pārkāpuma lietā 

Nr.18012000000820 par iespējamo Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 35.panta otrajā daļā 

paredzētā administratīvā pārkāpuma izdarīšanu AS “TV LATVIJA” darbībā, ņemot vērā, ka 

elektroniskais plašsaziņas līdzeklis programmas “RīgaTV 24” ietvaros 2020.gada 15.augustā 

laika posmā no 21.00.48 līdz 21.56.25 ir demonstrējis raidījumu ar nosaukumu “Nacionālo 

interešu klubs”, kurā vērojamas slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes, tādējādi pārkāpjot 

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 3.panta pirmo daļu. 

 [4] Padome 2020.gada 21.augustā informēja AS “TV LATVIJA” par 2020.gada 

20.augustā pieņemto lēmumu uzsākt lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā 

Nr.18012000000820, kā arī pieprasīja līdz 31.augustam iesniegt paskaidrojumus par 

iespējamo pārkāpumu.  

  [5] Padome 2020.gada 21.augustā ir saņēmusi AS “TV LATVIJA” paskaidrojumus 

Nr.2020/08/26, kuros elektroniskais plašsaziņas līdzeklis pārkāpumu neatzīst, uzskata lietu 

par nepamatoti ierosinātu un pieprasa to izbeigt, savu nostāju pamatojot ar turpmāk 

norādītajiem argumentiem: 

 Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome ar lēmumiem Nr.274, Nr.275 un 

Nr.283 ir ierosinājusi pret AS “TV LATVIJA” trīs administratīvā pārkāpuma lietas par 

iespējamu slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju raidījumos “Nacionālo interešu klubs”, kas 

pārraidīti TV kanālā “RīgaTV 24” laika periodā no 2020.gada 11.jūlija līdz 2020.gada 

15.augustam. 

 Ņemot vērā iepriekš minēto, AS “TV LATVIJA” paskaidro, ka Padomes iepriekšējā 

rindkopā norādītajos lēmumos minētajos raidījumos “Nacionālo interešu klubs” netika 



 3 

ietverta ne atklāta, ne slēpta priekšvēlēšanu aģitācija, bet tie bija sastāvdaļa no AS “TV 

LATVIJA” rīkotās politiskās diskusijas, kura tika organizēta ar mērķi informēt TV kanāla 

“RīgaTV 24” skatītājus par politisko spēku, kuri iesnieguši deputātu kandidātu sarakstus 

dalībai Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām, kas notiks 2020.gada 29.augustā, programmām, 

piedāvājumiem un mērķiem, ar kādiem šie politiskie spēki piedalās vēlēšanās. 

 Atbilstoši AS “TV LATVIJA” izstrādātajai “Kārtībai, kādā TV kanālā “RīgaTV 24” 

tiek organizēti un pārraidīti politisko diskusiju raidījumi pirms Rīgas domes ārkārtas 

vēlēšanām 2020.gadā”, kura ir pievienota paskaidrojumu pielikumā, politisko diskusiju 

mērķis ir iepazīstināt TV kanāla “RīgaTV 24” skatītājus ar visu politisko spēku, kas saskaņā 

ar Centrālās vēlēšanu komisijas tīmekļvietnē CVK.LV pieejamo informāciju ir iesnieguši 

savus deputātu kandidātu sarakstus dalībai Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās, kas notiks 

2020.gada 29.augustā, turpmāk tekstā – “Deputātu kandidātu saraksti”, programmām, 

solījumiem, piedāvājumiem utt., kā arī pēc vēlēšanu norises kontrolēt šo solījumu izpildi. 

 Tāpat norādīts, ka visiem Deputātu kandidātu sarakstiem ir tiesības piedalīties vismaz 

vienā AS “TV Latvija” organizētajā politisko diskusiju raidījumā. 

 Paskaidrojumos minēts, ka ņemot vērā skatītāju interesi vairāk uzzināt par to Deputātu 

kandidātu sarakstu piedāvājumiem, kuriem sabiedrībā ir lielāka popularitāte, un, pamatojoties 

uz Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 24.panta pirmajā daļā noteikto redakcionālās 

neatkarības principu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 10.panta trešajā daļā noteiktajām 

tiesībām elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim patstāvīgi noteikt priekšvēlēšanu raidījumu 

norises kārtību, ietverot deputātu kandidātu līdzdalības kritērijus, un tiesu praksi, AS “TV 

LATVIJA” ir noteikusi līdzdalības kritērijus Deputātu kandidātu sarakstiem. Atbilstoši šiem 

Kārtībā noteiktajiem kritērijiem Deputātu kandidātu sarakstiem, par kuru skatītāju interese ir 

lielāka, ir dota iespēja piedalīties vairākos politisko diskusiju raidījumos. 

 Bez raidījumiem “Nacionālo interešu klubs” (11.07., 18.07., 25.07., 01.08., 08.08., 

15.08., 22.08.) politiskās diskusijas tikušas organizētas un pārraidītas vēl šādos raidījumos: 

1) Cīņa par Rīgu (dueļi) (03.08., 04.08., 05.08., 06.08., 07.08., 10.08., 11.08., 

12.08., 13.08., 14.08., 17.08., 18.08., 19.08., 20.08.); 

2) Cīņa Par Rīgu (lielās debates) (19.08., 20.08., 21.08.). 

 AS “TV LATVIJA” uzsver, ka par politisko diskusiju raidījumu organizēšanu un 

pārraidīšanu TV kanālā “RīgaTV 24” AS “TV LATVIJA” un tās darbinieki (raidījumu 

http://cvk.lv/


 4 

vadītāji, redaktori, žurnālisti, producenti u.c.) no Deputātu kandidātu sarakstiem, politiskajiem 

spēkiem, politiķiem un citām trešajām personām nekādu atlīdzību nav saņēmuši. 

 Tāpat minēts, ka raidījumu vadītāji un žurnālisti, vadot politiskās diskusijas 

raidījumus, ir ievērojuši neitralitāti un vienlīdzīgu attieksmi pret visiem Deputātu kandidātu 

sarakstiem, nav aicinājuši skatītājus balsot par vai pret kādu no politiskajiem spēkiem vai 

politiķiem. 

 Ņemot vērā visu iepriekš minēto, AS “TV LATVIJA” ieskatā Padomes 

lēmumos Nr.274, Nr.275 un Nr.283 minētie raidījumi būtu uzskatāmi par politisko diskusiju 

raidījumiem, kuru mērķis ir iepazīstināt TV skatītājus ar Deputātu kandidātu sarakstu 

piedāvājumiem un palīdzēt vēlētājiem izdarīt izsvērtu izvēli, par kuru Deputātu kandidātu 

sarakstu balsot Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās. Līdz ar to pamatota bijusi raidījumu 

dalībnieku – Deputātu kandidātu sarakstu pārstāvju pieminēšana un norādīšana raidījumos, 

kā  arī attiecīgu politisko spēku atribūtikas parādīšanās raidījumu fonā. Turklāt jāņem vērā, ka 

tā kā raidījumi tika filmēti tiešraidē un filmēti sabiedrībai publiski brīvi pieejamās vietās, tad 

AS “TV LATVIJA” un tās darbinieki nevarēja ietekmēt to, kādi cilvēki parādījās raidījuma 

fonā un kāda apdruka bija uz viņu apģērba. Tiek norādīts arī uz Elektronisko plašsaziņas 

līdzekļu likuma 35.panta vienpadsmitajā daļā noteikto, ka likumā minētie audio un 

audiovizuālu komerciālu paziņojumu ierobežojumi neattiecas uz tādu sporta un līdzīgu 

pasākumu translāciju, kuros reklāmas materiāli izvietoti notikumu fonā (reklāmas plakāti 

stadionos, komersantu nosaukumi un emblēmas, preču zīmes u.tml.) un no tiem nav iespējams 

izvairīties. Šādu pieeju ir izmantojuši raidījuma “De facto” veidotāji 2020.gada 16.augustā 

pārraidītajā raidījumā. AS “TV Latvija” vērš uzmanību, ka, pārraidot raidījumus, nebija 

iespējams izvairīties no fonā esošajiem cilvēkiem, to, kā viņi ģērbušies, karodziņiem u.tml. 

 Papildus iepriekš minētajam tiek vērsta Padomes uzmanību uz to, ka visi trīs Padomes 

pieņemtie lēmumi un visas trīs ierosinātās administratīvās lietas ir ierosinātas par vienu un to 

pašu  administratīvo pārkāpumu – iespējamo slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju vienā un tajā 

pašā raidījumā un vienā un tajā pašā laika periodā (lēmumā Nr.274 un Nr.275 pat tieši par 

raidījumu, kas tika pārraidīts 2020.gada 1.augustā), līdz ar to, AS “TV LATVIJA” uzskata, ka 

šīs trīs lietas būtu jāapvieno vienā un jāizskata kā viens iespējamais administratīvais 

pārkāpums. 

 Noslēgumā AS “TV LATVIJA” norāda, ka AS “TV LATVIJA”, pamatojoties uz šajā 

vēstulē sniegtajiem paskaidrojumiem, savu vainu nevienā no trijām Padomes ierosinātajām 



 5 

administratīvā pārkāpuma lietām neatzīst, uzskata visas šīs trīs lietas par nepamatoti 

ierosinātām un pieprasa tās izbeigt, kā arī, tā kā informācija par to, ka pret AS “TV 

LATVIJA” ir ierosinātas administratīvās lietas, tika paziņota publiski, lūdz  masu 

informācijas līdzekļos sniegt informāciju par administratīvā pārkāpuma lietvedības pret AS 

“TV LATVIJA” izbeigšanu. 

[6] Padome 2020.gada 9.septembrī ir saņēmusi AS “TV LATVIJA” vēstuli 

Nr.2020/8/3 ar lūgumu atlikt sākotnēji 2020.gada 10.septembrī paredzēto administratīvās 

pārkāpuma lietas Nr.18012000000820 izskatīšanu pret AS “TV LATVIJA”, sakarā ar to, ka 

AS “TV LATVIJA” intereses pārstāvošajiem juristiem nepieciešams papildu laiks, lai 

padziļināti iepazītos ar lietu materiāliem un sagatavotu nepieciešamos dokumentus. Līdz ar to 

Padome, saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma (turpmāk arī – AAL)  133.panta otro 

daļu, ir pagarinājusi termiņu administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai un lēmuma 

pieņemšanai uz laiku, kas nepārsniedz četrus mēnešus no dienas, kad pieņemts lēmums par 

administratīvā pārkāpuma procesa uzsākšanu. 

 [7] Lietas izskatīšanas laikā AS “TV LATVIJA” uzturēja rakstveida paskaidrojumos 

norādīto argumentāciju, kā arī iesniedza papildu paskaidrojumus, kuros norādīts, ka raidījuma 

filmēšana notikusi publiskā vietā, tāpēc raidījuma organizatoriem un vadītājam nav bijusi 

iespēja ietekmēt un kontrolēt to, kas notiek raidījuma dalībnieku fonā. Tāpat AS “TV 

LATVIJA” norāda, ka konkrētajā gadījumā nav saskatāma AS “TV LATVIJA” prettiesiska 

rīcība un vaina, jo AS “TV LATVIJA” neorganizēja cilvēku atrašanos Raidījumu fonā un 

nevar kontrolēt personu rīcību publiskā vietā. Savukārt attiecībā uz Padomes norādīto, ka 

raidījumā iekļautā informācija #JĀ vai #NĒ var tikt uzskatīta par aģitācijas pazīmi, AS “TV 

LATVIJA” norāda, ka apzīmējumi tiek izmantoti, lai skatītājiem norādītu, kāds ir konkrētās 

personas viedoklis un tie uzskatāmi par raidījuma sastāvdaļu, nevis aicinājumu balsot par vai 

pret kādu politisko spēku vai kandidātu. 

 

Ievērojot konstatēto, Padome 

secina: 

 [8] Elektroniskais plašsaziņas līdzeklis AS “TV LATVIJA” neapstrīd faktu, ka 

programmas “RīgaTV 24” ietvaros 2020.gada 15.augustā laika posmā no 21.00.48 līdz 

21.56.25 ir demonstrēts raidījums ar nosaukumu “Nacionālo interešu klubs”, kurā ir iekļauti 



 6 

partijas “Gods kalpot Rīgai” vizuālie elementi, tostarp norādītā politiskā spēka atribūtika.  

Līdz ar to Padomes konstatētais programmas saturs atzīstams par pierādītu. 

[9] Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma (turpmāk arī – EPLL) 24.panta pirmā daļa 

nosaka: “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi ir brīvi un neatkarīgi programmu un raidījumu 

veidošanā un izplatīšanā, kā arī savā redakcionālajā darbībā, ciktāl tos ierobežo Latvijas 

Republikas Satversme, šis likums un citi likumi, valsts tehniskie standarti un Latvijai saistoši 

līgumi.” Saskaņā ar minēto tiesību normu Padomei nav tiesību iejaukties elektroniskā 

plašsaziņas līdzekļa redakcionālajā darbībā, programmu un raidījumu veidošanā, kamēr vien 

elektroniskais plašsaziņas līdzeklis darbojas likuma ietvaros.  

Priekšvēlēšanu aģitācijas perioda laikā ikvienam elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim 

ir pienākums ievērot Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā (turpmāk arī – PAL) noteiktos 

pienākumus un ierobežojumus. Norādītā likuma mērķis ir dot iespēju personai paust viedokli 

un iespēju sabiedrībai saņemt vispusīgu informāciju par deputātu kandidātiem, deputātu 

kandidātu sarakstiem, politiskajām partijām, politisko partiju apvienībām un vēlētāju 

apvienībām pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām.  

PAL 1.panta 3.punkts nosaka, ka “priekšvēlēšanu aģitācija ir “politiskās partijas, 

politisko partiju apvienības, vēlētāju apvienības vai deputāta kandidāta reklamēšana  

plašsaziņas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai 

pret kādu politisko partiju, politisko partiju apvienību, vēlētāju apvienību vai deputāta 

kandidātu.” 

PAL 1.panta 4.punkts nosaka, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir “laika posms no 

120.dienas pirms vēlēšanām līdz vēlēšanu dienai. Ja Saeima ir atlaista vai atsaukta vai 

republikas pilsētas dome vai novada dome tiek atlaista, vai tiek izsludinātas atkārtotas 

vēlēšanas, priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir laika posms no vēlēšanu izsludināšanas dienas 

līdz vēlēšanu dienai.” Konkrētajā gadījumā, ievērojot Rīgas domes atlaišanas likumu, 

Centrālā vēlēšanu komisija 2020.gada 7.jūlijā izsludināja Rīgas domes vēlēšanas, kuras notika 

29.augustā.1 Līdz ar to priekšvēlēšanu aģitācijas periods Rīgas domes ārkārtas vēlēšanām ilga 

no 2020.gada 7.jūlija līdz 29.augustam. 

PAL 1.panta 6.punkts nosaka, ka “slēptā priekšvēlēšanu aģitācija ir “priekšvēlēšanu 

aģitācija, par kuru saņemta samaksa un kuras apmaksātājs (atlīdzības devējs) pretēji šā 

likuma noteikumiem nav norādīts.” 

 
1 Pieejams: https://www.cvk.lv/lv/jaunumi/jaunumi/cvk-izsludina-29-augusta-rigas-domes-velesanas-680 – 

aplūkots 24.09.2020. 

https://www.cvk.lv/lv/jaunumi/jaunumi/cvk-izsludina-29-augusta-rigas-domes-velesanas-680


 7 

PAL 3.panta pirmā daļa nosaka, ka “slēptā priekšvēlēšanu aģitācija ir aizliegta.” PAL 

11.panta “Vispārīgie nosacījumi priekšvēlēšanu aģitācijai elektronisko plašsaziņas līdzekļu 

televīzijas un radio programmās” astotā daļa nosaka, ka “Pirms katras šajā pantā paredzētās 

priekšvēlēšanu aģitācijas un uzreiz pēc tās skaidri un nepārprotami paziņojams, kurš 

aģitācijas veicējs šo priekšvēlēšanu aģitāciju apmaksājis.” Elektroniskajiem plašsaziņas 

līdzekļiem, pieļaujot politisko partiju pārstāvju dalību raidījumos, ir jānodrošina vispusīgas 

informācijas atspoguļošana un tās atbilstība augstiem žurnālistikas standartiem, tāpat 

raidījuma vadītājiem jāspēj profesionāli vadīt raidījumus, izturoties pret raidījumu viesiem 

vienlīdzīgi, neradot uzaicinātajiem diskusiju dalībniekiem iespēju tieši vai netieši aģitēt par 

vai pret kādu politisko partiju vai deputāta kandidātu.  

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (turpmāk arī – KNAB) ir sagatavojis 

“Informatīvo materiālu par priekšvēlēšanu aģitācijas ierobežojumiem” (turpmāk – KNAB 

informatīvais materiāls), kurā ir aprakstītas slēptās aģitācijas pazīmes: 

“Jebkura publiska darbība, kuras mērķis ir tieši vai netieši publiski popularizēt kādu politisko 

partiju, vai to apvienību un deputāta kandidātu, aicinot par to balsot, vai arī paužot negatīva 

rakstura informāciju, aicinot balsot pret kādu politisko partiju vai deputāta kandidātu. 

Piemēram:  

1) publikācija nereti satur netiešu aicinājumu balsot “par” vai “pret” kādu politisko 

partiju, to apvienību vai deputātu kandidātu;  

2) informācijas sniegšana sabiedrībai par deputāta kandidāta politisko vai profesionālo 

darbību plašsaziņas līdzekļos un vides reklāmā vai citā publiski pieejamā veidā;  

3)  jebkuras formas vai jebkura veida publisks (sabiedrībai pieejams) paziņojums, 

publikācija vai pasākums, kura nolūks ir veicināt partijas vai deputāta kandidāta 

popularitāti;  

4) partijas logo vai citu tās vizuālu elementu iekļaušana publikācijā vai raidījumā, vai ar 

partiju saistīta notikuma atspoguļošana, ja tam nav tiešas saistības ar konkrētas 

publikācijas, programmas, raidījuma saturu vai arī tas ir tieši un nepārprotami 

veidots kādas partijas popularizēšanai;  

5) partijas vai deputāta kandidāta parādīšanās bez pamatota iemesla, piemēram, 

deputāta kandidāts tiek izmantots kā kāda notikuma galvenais komentētājs vai 

sabiedrībai nenozīmīgu kandidāta privātās dzīves notikumu atspoguļošana, lai 

palielinātu konkrētā kandidāta publicitāti, u.c.;  



 8 

6) publikācija vai raidījums ir vienpusīgs, tajā nav sabalansēti atspoguļoti iesaistīto pušu 

viedokļi un nav mēģināts noskaidrot ekspertu viedokli;  

7) žurnālists, neuzdodot konkrētus jautājumus, ļauj deputāta kandidātam netraucēti 

izteikties, izvēlēties sarunas tēmu un virzību, vai uzdod jautājumus, lai izceltu deputāta 

kandidāta personības pozitīvās iezīmes;  

8) ēst gatavošanas, sporta vai tamlīdzīgs raidījums ar deputātu kandidāta parādīšanos 

saturā (gatavojot ēst vai runājot par sportu).”2 

 [10] AS “TV LATVIJA” savos paskaidrojumos norāda, ka pārkāpuma izdarīšanu 

neatzīst un “raidījumos “Nacionālo interešu klubs” netika ietverta ne atklāta, ne slēpta 

priekšvēlēšanu aģitācija, bet tie bija sastāvdaļa no AS “TV Latvija” rīkotās politiskās 

diskusijas, kura tika organizēta ar mērķi informēt TV kanāla “RīgaTV 24” skatītājus par 

politisko spēku, kuri iesnieguši deputātu kandidātu sarakstus dalībai Rīgas domes ārkārtas 

vēlēšanām [..]”. Tāpat minēts, ka “minētie raidījumi ir uzskatāmi par politisko diskusiju 

raidījumiem, kuru mērķis ir iepazīstināt TV skatītājus ar Deputātu kandidātu sarakstu 

piedāvājumiem un palīdzēt vēlētājiem izdarīt izsvērtu izvēli, par kuru Deputātu kandidātu 

sarakstu balsot Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās. Līdz ar to pamatota bija raidījumu 

dalībnieku – Deputātu kandidātu sarakstu pārstāvju pieminēšana un norādīšana raidījumos, 

kā  arī attiecīgu politisko spēku atribūtikas parādīšanās raidījumu fonā.” Padome AS “TV 

LATVIJA” argumentus uzskata par nepamatotiem, ņemot vērā, ka 2020.gada 15.augusta 

raidījumā ar nosaukumu “Nacionālo interešu klubs” nepārprotami ir saskatāmas slēptas 

priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes, jo, kā norādīts Korupcijas novēršanas un apkarošanas 

biroja (KNAB) informatīvajā materiālā, tad viena no slēptas aģitācijas pazīmēm ir – “partijas 

logo vai citu tās vizuālu elementu iekļaušana publikācijā vai raidījumā, vai ar partiju saistīta 

notikuma atspoguļošana, ja tam nav tiešas saistības ar konkrētas publikācijas, programmas, 

raidījuma saturu vai arī tas ir tieši un nepārprotami veidots kādas partijas popularizēšanai”.3 

2020.gada 15.augusta raidījumā “Nacionālo interešu klubs” ir iekļauti partijas “Gods kalpot 

Rīgai” vizuālie elementi, kuru esamību konkrētajā raidījumā AS “TV LATVIJA” nenoliedz, 

kā arī, izvērtējot raidījuma saturu kopsakarā, secināms, ka tie ir izvietoti ar nodomu, lai 

popularizētu politisko spēku. 

 
2 Pieejams: https://www.knab.gov.lv/upload/2020/informativais_materials_rd_29082020.pdf - aplūkots 

24.09.2020. 
3 Pieejams: https://www.knab.gov.lv/upload/2020/informativais_materials_rd_29082020.pdf - aplūkots 

24.09.2020. 

https://www.knab.gov.lv/upload/2020/informativais_materials_rd_29082020.pdf
https://www.knab.gov.lv/upload/2020/informativais_materials_rd_29082020.pdf


 9 

[11] AS “TV LATVIJA” paskaidro, ka “jāņem vērā, ka tā kā raidījumi tika filmēti 

tiešraidē un filmēti sabiedrībai publiski brīvi pieejamās vietās, tad AS “TV Latvija” un tās 

darbinieki nevarēja ietekmēt to, kādi cilvēki parādījās raidījuma fonā un kāda apdruka bija 

uz viņu apģērba.” Vienlaikus  norādīts uz to, ka “Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 35. 

panta vienpadsmitajā daļā ir noteikts, ka likumā minētie audio un audiovizuālu komerciālu 

paziņojumu ierobežojumi neattiecas uz tādu sporta un līdzīgu pasākumu translāciju, kuros 

reklāmas materiāli izvietoti notikumu fonā (reklāmas plakāti stadionos, komersantu 

nosaukumi un emblēmas, preču zīmes u.tml.) un no tiem nav iespējams izvairīties. Šādu pieeju 

ir izmantojuši raidījuma “De facto” veidotāji 2020.gada 16.augustā pārraidītajā raidījumā. 

Arī AS "TV Latvija", pārraidot raidījumus, nebija iespējams izvairīties no fonā esošajiem 

cilvēkiem, to, kā viņi ģērbušies, karodziņiem u.tml.” 

Pirmkārt, Padome norāda, ka elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim ir jāuzņemas 

redakcionāla atbildība par savā programmā izvietoto saturu, tostarp, šajā gadījumā tam bija 

pienākums izvērtēt risku konkrēto raidījumu filmēt sabiedrībai publiski brīvi pieejamās vietās, 

jo priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu neievērošana elektronisko plašsaziņas līdzekļu 

programmās varētu ietekmēt Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu rezultātu, kas ir nepieļaujami 

demokrātiskā sabiedrībā. Turklāt personas ar minēto partiju simboliku uz apģērba vai turot 

rokās karodziņus raidījuma veidošanas laikā redzēja arī raidījuma vadītājs, kā arī pārējie 

filmēšanas grupas dalībnieki. Padomes ieskatā, konstatējot, ka raidījuma fonā tiek veikta 

aģitācija, raidījuma vadītājam un veidotājiem bija pienākums rīkoties, lai novērstu aģitācijas 

veikšanu. Taču nekāda rīcība, lai to novērstu, nav konstatēta. Tāpat AS “TV LATVIJA” bija 

iespēja izvēlēties tādu raidījuma filmēšanas vietu, kurā nepastāvētu šādi aģitācijas riski, īpaši, 

ņemot vērā apstākli, ka jau 1.augusta raidījuma filmēšanas laikā raidījuma veidotāji un 

vadītājs saskārās ar aģitāciju aiz raidījuma dalībniekiem. Tādējādi raidījuma veidotājiem bija 

iespēja paredzēt, ka līdzīga situācija varētu atkārtoties arī 15.augusta raidījuma filmēšanas 

laikā, tomēr tāpat tika izdarīta redakcionālā izvēle filmēt raidījumu publiskā vietā.  

Otrkārt, EPLL 35.panta vienpadsmitā daļa neattiecas uz administratīvā pārkāpuma lietā 

Nr.18012000000820 konstatēto gadījumu, kad diskusiju raidījuma ietvaros ir izvietoti 

priekšvēlēšanu aģitācijas materiāli. Padome norāda, ka konkrētā EPLL norma ir attiecināma 

uz gadījumiem, kad, piemēram, tiek demonstrēta kāda sporta spēle un uz spēles laukuma vai 

malās ir izvietoti reklāmas plakāti, no kuru atspoguļošanas nav iespējams izvairīties, jo šīs 

spēles vai pasākuma demonstrēšanai nav iespējams izvēlēties citu vietu un, lai pilnvērtīgi 



 10 

atspoguļotu konkrēto pasākumu, elektroniskais plašsaziņas līdzeklis nevar izvairīties no šo 

plakātu atspoguļošanas. Vienlaikus Padome norāda, ka katrs gadījums ir vērtējams atsevišķi 

un Padome izvērtē, vai pasākuma norises vietā esošajiem reklāmas plakātiem nav pievērsta 

pārmērīgi liela uzmanība, no kuras varēja izvairīties un kas nav redakcionāli attaisnojama. 

Konkrētajā situācijā vizuālie elementi, kas saturēja informāciju par konkrētām partijām bija 

redzami apmēram pusi no raidījuma laika. Padomes ieskatā, AS “TV LATVIJA” bija iespējas 

izvairīties no to izvietošanas raidījumā, izvēloties citu raidījuma filmēšanas vietu, vai arī šīs 

neatļautās darbības raidījuma laikā pārtraukt, kas netika darīts. 

[12] Tāpat raidījuma beigās nav konstatēts arī paziņojums, ka aģitācijas veicējs būtu šo 

priekšvēlēšanu aģitāciju apmaksājis, kā to saskaņotas priekšvēlēšanu aģitācijas gadījumā 

noteiktu Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 11.panta astotā daļa. AS “TV LATVIJA” savos 

paskaidrojumos norāda, ka “par politisko diskusiju raidījumu organizēšanu un pārraidīšanu 

TV kanālā “RīgaTV 24” AS “TV Latvija” un tās darbinieki (raidījumu vadītāji, redaktori, 

žurnālisti, producenti u.c.) no Deputātu kandidātu sarakstiem, politiskajiem spēkiem, 

politiķiem un citām trešajām personām nekādu atlīdzību nesaņem”. PAL 1.panta 5.punkts 

noteic: “samaksa — jebkāda atlīdzība, tai skaitā jebkuri mantiski labumi, pakalpojumi, tiesību 

nodošana, atbrīvošana no pienākuma, atteikšanās no kādām tiesībām par labu citai personai 

u.c. (turpmāk arī — maksa).” Ir svarīgi atzīmēt, ka likumdevējs nav veicis pilnīgu samaksas 

uzskaitījumu, par ko liecina normā ietvertais “u.c.”. Līdz ar to normas piemērotajiem ir atstāta 

zināma brīvība piepildīt jēdzienu ar saturu. Tieši to arī Padome dara, pieņemot lēmumu 

administratīvā pārkāpuma lietā un to skatot pēc būtības, nevis sašaurināti. Respektīvi, 

samaksa PAL 1.panta 5.punkta izpratnē ir arī atsvabināšana no samaksas pienākuma un, ja 

plašsaziņas līdzeklis atbrīvojis no samaksas pienākuma, tad secināms, ka priekšvēlēšanu 

aģitācija norit uz plašsaziņas līdzekļa rēķina. Šī atziņa ir nostiprināta tiesu praksē (Rīgas 

pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 2018.gada 12.marta spriedums, Lieta 

Nr.1A30000518). Svarīgi pievērst uzmanību tam, kā var izpausties slēptās politiskās 

aģitācijas apmaksas formas. Tiešā apmaksas forma ir bezskaidras vai skaidras naudas 

norēķini, par ko samaksā kāda persona – partijas, deputātu kandidāts, ar politiskajām partijām 

nesaistīta persona vai jebkura cita persona, savukārt netiešas apmaksas forma var izpausties 

kā maiņas jeb bartera darījumi kā arī atsvabināšana no pienākuma maksāt par izvietoto 

reklāmu, kas tiek atzīts par dāvinājumu partijai. Taču lietā nav strīda, ka raidījumā netika 



 11 

norādīts aģitācijas apmaksātājs, līdz ar to partiju vizuālo elementu iekļaušana raidījumā ir 

atzīstama par slēpto priekšvēlēšanu aģitāciju. 

 [13] AS “TV LATVIJA” savos paskaidrojumos vērš uzmanību, ka “visi trīs NEPLP 

pieņemtie lēmumi un visas trīs ierosinātās administratīvās lietas ir ierosinātas par vienu un to 

pašu  administratīvo pārkāpumu – iespējamo slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju vienā un tajā 

pašā raidījumā un vienā un tajā pašā laika periodā (lēmumā Nr. 274 un Nr.275 pat tieši par 

raidījumu, kas tika pārraidīts 2020. gada 1. augustā), līdz ar to, [..], šīs trīs lietas būtu 

jāapvieno vienā un jāizskata kā viens iespējamais administratīvai pārkāpums.” Padome 

norāda uz AAL 22.panta pirmo daļu, kurā noteikts, ka “ja viena persona izdarījusi divus vai 

vairākus administratīvos pārkāpumus, administratīvo sodu piemēro par katru pārkāpumu 

atsevišķi.” Ievērojot minēto un to, ka Padome ir konstatējusi, ka AS “TV LATVIJA” divos 

dažādos raidījumos ir iekļāvusi slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes, kā arī trešajā 

gadījumā pārkāpumu ir bijis iespējams konstatēt vērtējot vairākos raidījumos pastāvošos 

apstākļus tikai ilgākā laika periodā, tādā veidā izdarot Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 

35.panta otrajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu, secināms, ka administratīvais sods 

ir jāpiemēro par katru pārkāpumu atsevišķi.  

 Vienlaikus Padome norāda, ka ir nosūtījusi vēstuli elektroniskajiem plašsaziņas 

līdzekļiem, tajā skaitā arī  AS “TV LATVIJA”, kurā atkārtoti vērsta elektronisko plašsaziņas 

līdzekļu uzmanība uz Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas noteikumiem. Ievērojot 

minēto, no Padomes puses ir veiktas preventīvas darbības pārkāpumu novēršanai, taču AS 

“TV LATVIJA” nav ņēmusi to vērā un no sniegtajiem paskaidrojumiem secināms, ka tā 

neizprot šāda veida pārkāpumu nopietnību un sekas, kādas tie varētu radīt.  

Savukārt attiecībā uz raidījumā iekļauto informāciju #JĀ un #NĒ, Padome, analizējot 

AS “TV LATVIJA” papildu paskaidrojumos norādīto informāciju, kā arī to, ko TV 

“LATVIJA” pārstāvji norādījuši lietas izskatīšanas laikā, norāda, ka piekrīt elektroniskā 

plašsaziņas līdzekļa interpretācijai, ka apzīmējumi tiek izmantoti, lai skatītājiem norādītu, 

kāds ir konkrētās personas viedoklis un tie uzskatāmi par raidījuma sastāvdaļu, nevis 

aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko spēku vai kandidātu. Līdz ar to minētās 

administratīvā pārkāpuma lietas ietvaros epizodes, kurās, demonstrējot diskusijas dalībniekus, 

ekrānā redzamas arī mirkļbirkas #JĀ un #NĒ, nav uzskatāmas par tādām, kas satur slēptu 

priekšvēlēšanu aģitāciju.  

 



 12 

[14] Saskaņā ar AAL 132.pantu institūcijai (amatpersonai), izskatot administratīvā 

pārkāpuma lietu, jānoskaidro, vai ir izdarīts administratīvais pārkāpums, vai to izdarījusi pie 

atbildības saucamā persona, vai šo personu var saukt pie administratīvās atbildības, vai ir 

atbildību mīkstinoši un pastiprinoši apstākļi, vai ir nodarīts mantisks zaudējums, kā arī 

jānoskaidro citi apstākļi, kam ir nozīme lietas pareizā izlemšanā. Pamatojoties uz AAL 

11.panta pirmo daļu, ja personas izdarītais administratīvais pārkāpums konkrētajos apstākļos 

nav radījis tādu apdraudējumu tiesiski aizsargātajām interesēm, lai par to piemērotu sodu 

(maznozīmīgs pārkāpums), amatpersona var neuzsākt administratīvā pārkāpuma procesu, bet, 

ja tas ir uzsākts, amatpersona, augstāka amatpersona vai tiesa jebkurā stadijā var to izbeigt, 

nepiemērojot sodu. Šajā gadījumā amatpersona, augstāka amatpersona vai tiesa, ja to atzīst 

par lietderīgu, izsaka personai aizrādījumu. Aizrādījums nerada tiesiskas sekas.  

Juridiskās personas vaina nosakāma, ņemot vērā divus nosacījumus: pirmkārt, vai 

juridiskajai personai bija iespēja nodrošināt noteikumu ievērošanu, par kuru pārkāpšanu ir 

paredzēta atbildība, otrkārt, vai juridiskā personā veica nepieciešamos pasākumus, lai 

nodrošinātu šo noteikumu ievērošanu (Augstākās tiesas Administratīvo lietu departamenta 

2009.gada 5.marta spriedums lietā Nr.SKA-19/2009). Tā kā AS “TV LATVIJA” pati veido 

savu programmu un attiecībā uz programmas sastāvdaļām pieņem redakcionālus lēmumus, 

t.sk. veido raidījumu saturu un pieņem lēmumus par to organizāciju, AS “TV LATVIJA” bija 

pienākums nodrošināt noteikumu ievērošanu atbilstoši Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 

prasībām. AS “TV LATVIJA” bija pienākums izvērtēt iespējamību, ka uzņemot konkrēto 

raidījumu sabiedrībai publiski pieejamā vietā, varētu tikt veikta slēpta priekšvēlēšanu 

aģitācija. Savukārt konstatējot šādus apstākļus, elektroniskajam plašsaziņas līdzeklim bija 

pienākums nodrošināt to, ka tā tiktu pārtraukta. Ievērojot minēto, secināms, ka AS “TV 

LATVIJA” bija iespējas izvairīties no konstatētā pārkāpuma, taču nav veiktas nekādas 

darbības, lai nodrošinātu normatīvo aktu prasību ievērošanu. Līdz ar to no lietas apstākļiem 

secināms, ka ir izdarīts administratīvais pārkāpums un lietā nepastāv apstākļi, kas varētu būt 

par pamatu lietvedības izbeigšanai (AAL 119.pants), lietā nepastāv apstākļi, lai nepiemērotu 

administratīvo sodu, kā arī konstatētais pārkāpums nav uzskatāms par maznozīmīgu, un tādēļ 

AS “TV LATVIJA” konkrētajā gadījumā nav atbrīvojama no administratīvās atbildības (AAL 

11.panta pirmā daļa), un tā iemesla dēļ, lai atturētu pārkāpēju un citus elektroniskos 

plašsaziņas līdzekļus no administratīvo pārkāpumu izdarīšanas, kā arī šādu pārkāpumu 

atkārtošanās, Padome uzskata, ka nepieciešams AS “TV LATVIJA”  piemērot administratīvo 



 13 

sodu. Padomes ieskatā ar administratīvā soda palīdzību AS “TV LATVIJA” tiks motivēta 

savā turpmākajā komercdarbībā nepieļaut atkārtotu iepriekš minētā pārkāpuma izdarīšanu. 

[15] AS “TV LATVIJA” pārkāpumu neatzīst, uzskata, ka lieta ir nepamatoti ierosināta 

un pieprasa to izbeigt. 

[16] Ievērojot iepriekš minēto un izvērtējot lietā esošās ziņas par faktiem kopumā un 

savstarpējā sakarībā, Padome secina, ka elektroniskais plašsaziņas līdzeklis AS “TV 

LATVIJA” programmas “RīgaTV 24” ietvaros 2020.gada 15.augustā laika posmā no 

21.00.48 līdz 21.56.25 demonstrējot raidījumu “Nacionālo interešu klubs”, kurā iekļauta 

slēpta priekšvēlēšanu aģitācija, ir pārkāpis Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 3.panta pirmo 

daļu, tādējādi izdarot Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 35.panta otrajā daļā paredzēto 

pārkāpumu – “par priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas vai uzskaites kārtības 

neievērošanu elektronisko plašsaziņas līdzekļu darbības jomā piemēro naudas sodu fiziskajai 

personai no desmit līdz simt naudas soda vienībām, bet juridiskajai personai — no simt līdz 

tūkstoš četrsimt divdesmit naudas soda vienībām.” 

[17] AAL 19.panta otrajā daļā noteikts, ka “nosakot administratīvā soda veidu un 

mēru, ņem vērā izdarītā pārkāpuma raksturu, pie atbildības saucamās personas personību 

(juridiskajai personai — reputāciju), mantisko stāvokli, pārkāpuma izdarīšanas apstākļus, 

atbildību mīkstinošos un pastiprinošos apstākļus”. Nosakot soda apmēru, Padome ņem vērā 

turpmāk norādītos apsvērumus: 

[17.1] Administratīvo atbildību pastiprinoši  vai mīkstinoši apstākļi nav konstatēti. 

[17.2] Pārkāpumu izdarījusī AS “TV LATVIJA” saskaņā ar programmai “RīgaTV 24” 

Padomes izdoto apraides atļauju Nr. AA-056/1 uzskatāma par nacionālo elektronisko 

plašsaziņas līdzekli, kura aptveršanas zona ir vismaz 99 procenti Latvijas teritorijas. 

[17.3] Pārkāpums uzskatāms par būtisku, jo pārkāpums pēc savas būtības var radīt 

ietekmi uz vēlēšanu rezultātiem demokrātiskā valstī. Turklāt, izvērtējot raidījumus, 

Padome ņem vērā arī to, cik lielu sabiedrības un auditorijas daļu minētais raidījums 

varēja sasniegt. Tāpat ņemams vērā arī apstāklis, ka vizuālo elementu atspoguļošana 

15.augusta raidījumā nav notikusi visa raidījuma garumā, bet gan apmēram 20 minūtes 

no raidījuma kopējās hronometrāžas. Padomes ieskatā ievērojami pārkāpti 

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 3.panta pirmajā daļā noteiktie ierobežojumi, proti, 

slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas aizliegums, tādā veidā atstājot būtisku ietekmi uz 

sabiedrisko domu un ietekmējot 2020.gada 29.augusta Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu 



 14 

rezultātus. Ņemot vērā vēlēšanu nozīmi demokrātiskā sabiedrībā, nepastāv saprātīgas 

šaubas, ka priekšvēlēšanu aģitācijas noteikumu pārkāpšana pēc savas būtības apdraud 

demokrātisko procesu norisi.  

[17.4] Pārkāpums radies, jo AS “TV LATVIJA”  neveica visus iespējamos pasākumus 

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 3.panta pirmās daļas noteikumu ievērošanai, tajā 

skaitā pietiekami neizvērtēja, kādas sekas demokrātiskā sabiedrībā varētu radīt 

konkrētu politisko spēku popularizēšana raidījumos priekšvēlēšanu aģitācijas periodā. 

AS “TV LATVIJA” nav veikusi visas iespējamās darbības, lai izslēgtu pārkāpuma 

seku iestāšanās iespēju, kaut gan tas ir tās pienākums.  

[17.5] AS “TV LATVIJA”  pārkāpumu neatzīst un no paskaidrojumiem var secināt, ka 

AS “TV LATVIJA” pārstāvji neizprot izdarītā pārkāpuma nopietnību.  

[17.6] Saskaņā ar publiski pieejamo AS “TV LATVIJA” finanšu rādītāju pārskatu par 

2019.gada periodu AS “TV LATVIJA” to ir noslēgusi ar 1479 euro peļņu. Savukārt 

2019.gada apgrozījums ir bijis 873 663 euro. 

[17.7] Juridiskas personas vaina nosakāma, ņemot vērā divus nosacījumus: pirmkārt, 

vai juridiskajai personai bija iespēja nodrošināt noteikumu ievērošanu, par kuru 

pārkāpšanu ir paredzēta administratīvā atbildība, otrkārt, vai juridiskā persona veica 

nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu šo noteikumu ievērošanu (sk. Augstākās 

tiesas Administratīvo lietu departamenta 2009.gada 5.marta spriedums lietā Nr.SKA-

19/2009). 

[17.8] Saskaņā ar AAL 13.pantu “administratīvais sods ir ietekmēšanas līdzeklis, kas 

tiek piemērots administratīvo pārkāpumu izdarījušajai personai, lai aizsargātu 

sabiedrisko kārtību, atjaunotu taisnīgumu, sodītu par izdarīto pārkāpumu, kā arī 

atturētu administratīvo pārkāpumu izdarījušo personu un citas personas no turpmākas 

administratīvo pārkāpumu izdarīšanas.” 

[17.9] Ņemot vērā iepriekš minēto, Padome uzskata par nepieciešamu piemērot 

administratīvo sodu – 400 (četri simti) naudas soda vienības jeb 2000 (divi tūkstoši) 

euro apmērā, kas uzskatāms par soda apmēru, kas nenodara AS “TV LATVIJA” ar 

pārkāpumu nesamērojamus materiālus zaudējumus, vienlaikus stimulējot AS “TV 

LATVIJA” un citus elektroniskos plašsaziņas līdzekļus turpmāk ievērot 

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma prasības attiecībā uz priekšvēlēšanu aģitācijas 

materiālu izvietošanu programmā. 



 15 

 

Ievērojot minēto un saskaņā ar Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 3.panta pirmo 

daļu, 35.panta otro daļu, Administratīvās atbildības likuma 153.pantu, kā arī 151.panta 

1.punktu Padome 

n o l e m j :  

 

1. Sodīt elektronisko plašsaziņas līdzekli AS “TV LATVIJA” (reģ.nr. 

40003892235) par Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 35.panta otrajā daļā 

paredzētā pārkāpuma izdarīšanu, programmas “RīgaTV 24” ietvaros 

2020.gada 15.augustā laika posmā no 21.00.48 līdz 21.56.25 demonstrējot 

raidījumu ar nosaukumu “Nacionālo interešu klubs”, kurā iekļauta slēpta 

priekšvēlēšanu aģitācija, uzliekot administratīvo sodu – 400 (četri simti) 

naudas soda vienības jeb 2000 (divi tūkstoši) euro apmērā. 

2. Pieņemto lēmumu paziņot AS “TV LATVIJA”. 

 

Administratīvais sods viena mēneša laikā jāsamaksā zemāk norādītajā bankas kontā: 

Saņēmējs: Valsts kase 

Reģistrācijas Nr. 90000050138 

Konta Nr. LV78TREL1060001019900 

Saņēmēja banka: Latvijas Banka 

Bankas kods: TRELLV22 

 

Saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 166.panta pirmo un otro daļu, kā arī 168.panta pirmo daļu persona, 

kura saukta pie administratīvās atbildības šo lēmumu desmit darba dienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas 

var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā pēc tās juridiskās adreses, iesniedzot sūdzību Nacionālajai elektronisko 

plašsaziņas līdzekļu padomei. 

Saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 262.pantu termiņš lēmumā noteiktā naudas soda labprātīgai 

izpildei pilnā apmērā tiek noteikts 1 (viens) mēnesis no dienas, kad lēmums ir stājies likumīgā spēkā. Naudas 

soda brīvprātīgas izpildes kārtība ir noteikta Administratīvās atbildības likuma 263.pantā. 

Gadījumā, ja naudas sods labprātīgi netiek samaksāts šajā lēmumā noteiktajā termiņā, tad saskaņā ar 

Administratīvās atbildības likuma 269.panta pirmo daļu iestāde pēc naudas soda brīvprātīgas izpildes termiņa 

beigām nekavējoties nodod lēmumu par sodu piespiedu izpildei zvērinātam tiesu izpildītājam. 

 

Padomes priekšsēdētājs                                                                                       Ivars Āboliņš 

 

DOKUMENTS PARAKSTĪTS AR DROŠU ELEKTRONISKO PARAKSTU UN SATUR LAIKA 

ZĪMOGU 


