Noslēdzies Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) izsludinātais konkurss par sabiedriski nozīmīga satura veidošanu, informējot, izglītojot un izklaidējot komerciālajās radiostacijās.

Konkursa finansējums ir EUR 200 000. Finansējumu veido daļa no EUR 1 000 000, kas piešķirti NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, lai pārvarētu Covid-19 krīzes rezultātā radušās grūtības. Arī šajā konkursā bija liela mediju interese, dalībai kopumā pieteikti 19 projekti par 300,4 tūkstošiem eiro. 

Konkursa rezultātā finansējumu ieguvuši šādi satura projekti:

  1. SIA  “Radio  Skonto” ar projektiem "Mūzikas graudi Latvijas maizei - atkalsatikšanās", "Šķir albumu" saņem 24 361,36 EUR;
  2. SIA "Star FM" projekts "Zoopasta" saņem 24 943.90 EUR;
  3. SIA "Radio TEV" ar projektiem „Mēneša labākais”, „Mūzikas jaunumi TEV”, „Zemeslode TEV”, „Radio TEV Kačā karmu”, „Vienīgais Latvijā”, „Radio TEV Happy Hour” saņem 23 448.21 EUR;
  4. SIA  “Radio  Skonto” ar projektiem "Mūzikas graudi Latvijas maizei - cilvēkstāsti", "Mūzikas graudi Latvijas maizei - fakti", "Saki paldies" - 19 709.91 EUR;
  5. AS "Radio SWH" projekts "Rīta šovs Tik Tik Tik" saņem 23 924.02 EUR;
  6. SIA "Star FM" - "Autopilots" saņem 11 371.92 EUR;
  7. AS "Kurzemes Radio" raidījums "Diena top!" saņem 8 376.09 EUR;
  8. AS "Radio SWH" projekts "Dienas programma Fredosaurus Rex: Dienasgrāmata" - 17 671.73 EUR
  9. SIA "Radio Vidzeme" projekti „Atlabšana virtuvē”, „Atlabšana maciņā”, „Atlabšana bērnu istabā” saņem 16 062.47 EUR;
  10. AS "Kurzemes Radio" - "Dzenies uz mājām" saņem 4 216.01 EUR;
  11. SIA "Divu krastu radio" - "Kultūras krācēs" saņem 6 295.08 EUR;
  12. AS "Super FM" ""Latviešu mūzikas skatuve" ar Patrishu" saņem 19 619.30 EUR.

Kā uzsver NEPL padomes loceklis Patriks Grīva, „Esmu patiesi gandarīts par Latvijas komerciālo radiostaciju iesniegtajiem satura projektiem, kuri saņem NEPLP piešķirto finansējumu. Šie līdzekļi nodrošinās sabiedrībā iemīļotu raidījumu nepārtrauktību, kā arī pavisam jaunu – krīzes laikā radītu oriģinālu projektu īstenošanu, kurus ceram dzirdēt arī nākotnē.” 

Šis ir jau trešais konkurss, ko NEPLP rīko komerciālajiem medijiem, lai saglabātu vietējā satura veidošanu un sekmētu jaunu satura projektu attīstību. Šonedēļ plānots izsludināt konkursu uz sabiedrības ilgtspēju, kultūrtelpas stiprināšanu vērstu, sabiedriski nozīmīga satura veidošanu arī komerciālajām televīzijām.